![](/media/lib/189/n-dawid-z-karabinem-2f53c7eca8a611442f5adcabbff24325.jpg)
Awantura o Dawida z karabinem snajperskim
10 marca 2014, 09:03ArmaLite, amerykańska firma produkująca broń, wykorzystała w swojej kampanii reklamowej wizerunek Dawida Michała Anioła. Wzbudziło to spore poruszenie zarówno wśród włoskich specjalistów ds. dziedzictwa narodowego, jak i polityków.
![](/media/lib/512/n-bezsmieci-dd0a90e0c8e72e31211b306c72d92113.jpg)
Bez śmieci – bez śladu, czyli jak pomóc zwierzakom i nie szkodzić lasom
26 lipca 2022, 09:57Adam Wajrak, Paweł Supernat oraz Ośrodek Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt „Puchaczówka” zostali ambasadorami akcji #NoTrashNoTrace, czyli Bez śmieci – Bez śladu. To rozpoczęta właśnie inicjatywa firmy Helikon-Tex, która chce w ten sposób szerzyć wiedzę o odpowiedzialnej turystyce i zachęcać nas do spędzania czasu blisko natury bez pozostawiania po sobie śladu.
![](/media/lib/58/uwaga--obcy-zjedza-najpierw-grubszych-9a7395a1a9a50ba299b407503591c553.jpg)
Obcy zjedzą najpierw grubszych
6 stycznia 2010, 11:57Jeden z największych niezależnych klubów fitness w Wielkiej Brytanii posłużył się znakiem-reklamą, z której wynika, że gdy na Ziemi pojawią się obcy, najpierw zjedzą osoby grubsze. Miało to zachęcić ludzi do pozbycia się nagromadzonych podczas Bożego Narodzenia dodatkowych kilogramów.
![](/media/lib/246/n-wildlife-witness-e5dcf0a7a2691ae583a6c6a40937022c.jpg)
Aplikacja pomoże w walce z nielegalnym handlem zwierzętami
10 maja 2016, 13:46Taronga Conservation Society Australia i sieć monitoringu handlu dzikimi zwierzętami TRAFFIC stworzyły aplikację na smartfony Wildlife Witness, która pozwala użytkownikom wysyłać zdjęcia i dane dot. podejrzanych ofert sprzedaży. Turyści i miejscowi mogą w ten sposób wspomóc organy ścigania.
Eponimy z nazizmem w tle nadal istnieją
20 listopada 2012, 07:36W 1977 r. grupa lekarzy zaapelowała, by zrezygnować z używania eponimicznej nazwy zespół Reitera. Hans Conrad Julius Reiter był niemieckim bakteriologiem, który zarażał więźniów obozu koncentracyjnego w Buchenwaldzie riketsjami tyfusu. Wskutek jego działań zmarło ponad 250 osób, dlatego specjaliści woleli, by zespół objawów występujących po zapaleniu cewki moczowej lub jelit nazwać raczej reaktywnym zapaleniem stawów.
![](/media/lib/345/n-krem-058c7f81c1b71ca7e65a36279ac88c29.jpg)
Bez względu na rodzaj stosowanego kosmetyku, chroniąc się przed słońcem, zapominamy o powiekach
4 kwietnia 2019, 11:51Kiedy nakładamy krem przeciwsłoneczny, pokrywamy większą powierzchnię twarzy niż wtedy, gdy stosujemy krem nawilżający z filtrem. I w jednym, i w drugim przypadku pomijamy jednak wrażliwe okolice powiek.
![© Thorfinn Stainforthlicencja: Creative Commons](/media/lib/13/1187079418_222472-5a9c16e01848791703fdb323609812ee.jpeg)
Nagroda pieniężna za schudnięcie
14 sierpnia 2007, 08:13Cierpiący z powodu nadwagi mieszkańcy pewnego włoskiego miasteczka będą otrzymywać nagrody pieniężne za zrzucenie zbędnych kilogramów.
Roztapiające się minidzieła sztuki
22 kwietnia 2014, 11:37Jak twórczo zareklamować gorzelnię? Zamiast wprost zachwalać trunek, w tym przypadku whisky, warto umieścić w nim coś, co i tak skieruje uwagę potencjalnego klienta na ciecz: pierwsze na świecie kostki lodu z drukarki, a właściwie spod dłuta 3D.
![](/media/lib/370/n-eradykacjapolio-e94d09db71bae92238176995e518cdc2.jpg)
Kolejny szczep polio wyeliminowany. Choroba może wkrótce całkowicie zniknąć
25 października 2019, 12:49Wczoraj, 24 października, Global Commission for the Certification of the Eradication of Poliomyelitis poinformowała o eradykacji dzikiego szczepu poliowirusa typu 3. Jako, że przed 4 laty udało się eradykować typ 2, na świecie pozostał jeszcze tylko typ 1.
![](/media/lib/33/drink-z-wisienka-e74c71b13df94b4bd8a3194560bdc4f8.jpg)
Kiedy kampania społeczna skłania do picia
5 marca 2010, 18:03Reklamy społeczne dość często odwołują się do poczucia wina czy strachu potencjalnego odbiorcy. Naukowcy stwierdzili jednak, że w niektórych sytuacjach kampanie mające zapobiec paleniu czy piciu alkoholu w rzeczywistości wzmacniają jeszcze niepożądane zachowania. Wg Amerykanów, dzieje się tak, gdy spot obejrzy ktoś, kto już się boi lub ma poczucie winy. Przyjmuje on wtedy postawę obronną i nie bierze pod uwagę konsekwencji swojego działania, postępując w myśl zasady: "To spotyka wyłącznie innych".